آنجلینا جولی و جنگ افغانستان

31 آگوست 2021
0 247

آنجلینا جولی و جنگ افغانستان

آنجلینا جولی سناره هالیوود، خشم خود را از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان که منجر به سقوط دولت و قدرت گرفتن طالبان شد، ابراز کرد. آنجلینا اعلام کرد:

” نظر شما در مورد جنگ افغانستان هر چه باشد، احتمالاً در یک مورد با هم توافق داریم این جنگ نمی‌بایست به این صورت خاتمه می‌یافت”

“گذشتن از ایده توافق صلح بین دولت افغانستان و طالبان و رها کردن متحدان در بدترین زمان ممکن، خیانت و شکستی است که نمی‌توان آن را درک کرد. بعد از سال‌ها  تلاش و فداکاری، این شکست و خیانت  قابل درک نیست ”

پس از این همه قربانی و تلاش و فداکاری، به نظر می‌رسد آمریکا فاقد اراده و برنامه‌ریزی مناسب برای خروج از افغانستان بود. این مسئله هرگز کار آسانی نبود، ولی می‌توانست بهتر، مطمئن‌تر و شایسته‌تر انجام پذیرد.”

Angelina_Jolie

“من به عنوان یک آمریکایی از نحوه ترک افغانستان شرمنده هستم. بر اعتبار ما لطمه زد و اهرم نفوذ خود را برای تأثیرگذاری بر آنچه که هم‌اکنون در افغانستان اتفاق می‌افتد از دست داده‌ایم.”

“آمریکا فاقد استراتژی برای نظارت و حمایت از زنان و جامعه مدنی در افغانستان بود که طالبان سابقه طولانی در  ضربه زدن به آن‌ها را دارد.”

این هنرمند اخیرا برای حمایت از زنان و دختران افغان برای نخستین‌بار مطلبی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد. این ستاره مشهور هالیوود برای انتشار نامه دست‌نویس از یک دختر نوجوان افغانستانی به اینستاگرام پیوست. این دختر در نامه‌ای که به جولی نوشته، ترس خود را از حضور دوباره طالبان توصیف کرده است.

دختر افغانستانی در نامه‌اش از ترس خود نوشته و گفته است که او پیش از ورود طالبان می‌توانسته به محل کار و مدرسه برود و حقوقی داشته است. او در ادامه گفته است که همه رویاهایش از دست رفته و فکر می‌کند مدرسه‌اش بسته شود.

او در ادامه نوشت که نگران است ۲۰ سال به عقب بازگردد و زنان افغان دوباره هیچ حق و حقوقی نداشته باشند.

آنجلینا جولی سناره هالیوود با وضعیت پناهجویان افغانستانی از نزدیک آشنایی دارد. او برای انتشار نامه یادشده به اینستاگرام پیوست. این بازیگر هالیوود نوشته است که مردم افغانستان دیگر نمی‌توانند در شبکه‌های اجتماعی آزادانه اظهارنظر کنند و او قصد دارد در این زمینه کمک کند.

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(

حساب کاربری خانه خرید اشتراک