eggers

مرد شمالی

3 سپتامبر 2021
0 288

ROBERT EGGERS

مرد شمالی، فیلم جدید رابرت اگرز یک درام انتقام‌جویانه است که  نیکول کیدمن، اتان هاوک، ویلم دافو در آن حضور دارند. این فیلم در ۸ فوریه (۱۹ بهمن ۱۴۰۰) توسط دو کمپانی فوکوس و یونیورسال پیکچرز اکران بین‌المللی خواهد شد. فیلم مرد شمالی رابرت اگرز به‌عنوان اثری هیجان‌انگیز، انتقام‌جویانه و حماسی توصیف شده؛ این اثر، متمرکز بر زندگی یک شاهزاده وایکینگ است که می‌خواهد انتقام مرگ پدرش را از قاتل او بگیرد.

نگارنده این متن اعتقاد دارد که یک کارگردان متوسط ممکن است در طول دوره کاریش یک فیلم فوق‌العاده هم بسازد ولی کارگردانی که دو فیلم فوق‌العاده بسازد حتماٌ کارگردان فوق‌العاده ایست. رابرت اگرز تنها دو فیلم ساخته و هر دو فیلم فوق‌العاده هستند.The-Lighthouse

رابرت اگز کارگردان ۴۳ ساله، که سابقه کار به عنوان طراح صحنه، کارگردان هنری و نویسندگی را دارد، در سال ۲۰۱۵ اولین فیلم مستقل خودش را با نام ساحره ساخت. این فیلم نوید بخش ظهور یک کارگردان بزرگ در سینما بود. برای پیدا کردن سرمایه‌گذار برای ساخت این فیلم سه سال تمام وقت گذاشت. فیلم ساحره در مورد یک خانواده قرن ۱۷ است که از شهر خود تبعید می‌شوند و مجبورند در حاشیه جنگل به تنهایی زندگی کنند. فیلم در ژانر وحشت و سرشار از علائم و نمادهای داستان‌های فولکلور.

این فیلم با استقبال بسیار گسترده منتقدین مواجه شد و یکی از موفق‌ترین پروژه‌های سرمایه گذاری A24 لقب گرفت. به گفته اگرز، ویلم دافو بعد از دیدن این فیلم به اگرز ایمیلی زده و اعلام کرده از فیلم خوشش آمده و دوست دارد که در کارهای بعدی اگرز نقش داشته باشد.The-Witch

در همان زمان اگرز و برادرش در حال پرورش ایده داستان فانوس دریایی بودند و درنتیجه نقش یکی از کاراکترها انتخاب شد؛ ویلم دافو. داستان فانوس دریایی از یک قصه ناتمام ادگار آلن پو با همین نام الهام می‌گیرد. البته داستان فیلم به کلی عوض شده است. بازیگر نقش مقابل دفو، رابرت پتینسون انتخاب شد.

فیلمی با دو پرسوناژ و یک لوکیشن. شخصیت های اصلی فیلم، ماموریت تعمیر و نگهدری یک فانوس دریایی در جزیره‌ای پرت و دورافتاده را بر عهده دارند. فیلمی بهتر و کامل‌تر از فیلم ساحره. اتمسفر این فیلم تا روزها بعد از دیدن آن در وجودتان باقی خواهد ماند و قطعا بر نگاهتان به دو بازیگر، تاثیر دائمی خواهد داشت.

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید!

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(

حساب کاربری خانه خرید اشتراک